Instagram
@LerenaandeZaan
Facebook
@LerenaandeZaan
Instagram
@IngeVerloop
LinkedIn
@IngeVerloop
Instagram
@Blij-Leren
LinkedIn
@AnneliesOudejans
In onze rugzak
- Rekenbootcamp®;
- Spellingbootcamp®;
- Project Based Learning®;
- Taal in blokjes®;
- Leren leren®;
- Strong Kids®;
- Master Practitioner NLP
- Integrale traject begeleiding;
- Holistische kindertherapie;
- Loopbaanbegeleiding;
- Kindertekeningen lezen;
- Werkgeheugen training;
- Creatieve kindercoaching;
- HBO-SPH
- Gezins-en kindertherapie;
- Reversie Methode®;
- Alle teksten de baas®
- Ik Leer Anders®;
- Kernvisie methode®;
- Eerst bewegen, dan leren®;
- Out-of-the-box intervisie
Leren aan de Zaan is vanuit noodzaak ontstaan als underground concept voor enkele begaafde kinderen die vastliepen in het onderwijs. In 2016 besloten Annelies en Inge met dit concept meer naar buiten te treden onder de naam Leren aan de Zaan en de samenwerking met scholen en andere professionals op te zoeken. Sindsdien is Leren aan de Zaan zich aan het ontwikkelen tot een paraplu voor meerdere zelfstandig ondernemers, die zich naast hun andere bezigheden, willen inzetten voor kinderen en jongeren die tijdelijk een andere route bewandelen.
Inge Verloop is holistisch kindertherapeut, coach en trainer. Na haar propedeuse op de Pabo, heeft ze zich na haar opleidingen Sociaal Pedagogische Hulpverlening aan de HvA en Jobcoaching & Trajectbegeleiding aan de Universiteit van Utrecht verder ontwikkeld op meerdere gebieden rondom kinderen, jongeren, leren, coaching en ontwikkeling.
Annelies Oudejans is oprichtster van het pluslokaal in Wormer. De zoektocht van Annelies naar een andere manier van invulling binnen het onderwijs voor meer- en hoogbegaafden begon in 2015 in Suriname. Haar beide kinderen zaten daar op een Nederlandse basisschool. Helaas liep de oudste vast in het onderwijs, na onderzoeken en testen bleek hij hoogbegaafd. Zowel in Nederland als in Suriname merkte zij dat er nog weinig kennis was omtrent hoogbegaafdheid en hoe daarmee om te gaan op school. Vaak zie je dat ervan uitgegaan wordt dat slimme kinderen zich wel redden, echter de keerzijde is dat kinderen niet genoeg uitgedaagd of gehoord worden waardoor kinderen vastlopen in het onderwijs. Annelies volgde cursussen, trainingen en workshops rondom educatie en hoogbegaafdheid. Een zoektocht volgde naar hoe ze op een andere manier tegemoet kon komen aan de leerhonger van meer- en hoogbegaafde kinderen en jongeren.
Myrte Verloop is trainer en jongerenbegeleider. Zij is gecertificeerd Young Leaders trainer en gecertificeerd NLP trainer. Myrte schuift aan bij Leren aan de Zaan wanneer haar expertise gewenst is. Op de overige dagen geeft groepstrainingen persoonlijke ontwikkeling voor jongeren op het VO en MBO en bezoekt ze scholen in alle provincies.
Astrid de Kruijff is Gezins- en kindertherapeut en opvoedcoach. Met diverse methodes kijkt Astrid wat er nodig is om ouder en kind weer in hun kracht te zetten en zelfvertrouwen op te bouwen. Astrid schuift aan bij Leren aan de Zaan wanneer haar expertise gewenst is. Op overige dagen werkt zij in haar eigen praktijk in Oostzaan.