Leren aan de Zaan is in 2016 vanuit noodzaak ontstaan als underground concept onder de naam Café 7b met drie jongens uit groep 7. Steeds vaker wisten ouders van (bijna) thuiszitters de weg naar Café 7b te vinden. In 2018 besloten Annelies (Praktijk Blij Leren) en Inge (Praktijk Beeldend Talent) met dit concept meer naar buiten te treden onder de naam Leren aan de Zaan en de samenwerking met scholen en andere professionals op te zoeken. Sindsdien is Leren aan de Zaan zich aan het ontwikkelen tot een paraplu voor meerdere zelfstandig ondernemers, die zich naast hun andere bezigheden, willen inzetten voor kinderen die (tijdelijk) een andere route bewandelen.

Annelies Oudejans is oprichtster van het pluslokaal in Wormer. Zij helpt pubers op weg bij het Leren Leren in haar praktijk Blij-Leren‘. De zoektocht van Annelies naar een andere manier van invulling binnen het onderwijs voor meer- en hoogbegaafden begon in 2015 in Suriname. Haar beide kinderen zaten daar op een Nederlandse basisschool. Helaas liep de oudste vast in het onderwijs, na onderzoeken en testen bleek hij hoogbegaafd. Zowel in Nederland als in Suriname merkte zij dat er nog weinig kennis was omtrent hoogbegaafdheid en hoe daarmee om te gaan op school. Vaak zie je dat ervan uitgegaan wordt dat slimme kinderen zich wel redden, echter de keerzijde is dat kinderen niet genoeg uitgedaagd of gehoord worden waardoor kinderen vastlopen in het onderwijs.  Annelies volgde cursussen, trainingen en workshops rondom educatie en hoogbegaafdheid. Een zoektocht volgde naar hoe ze op een andere manier tegemoet kon komen aan de leerhonger van meer- en hoogbegaafde kinderen en jongeren. Ze kwam onder andere uit uit bij de methodiek Project Based Learning. 

Inge Verloop is holistisch kindercoach en heeft in 2014 het Joepspel, Rekenbootcamp en Spellingbootcamp bedacht voor kinderen bij wie het leren niet vanzelf gaat. Ook is zij mede-auteur van vier speelse intervisiemethoden. Na haar propedeuse op de Pabo, heeft ze zich na haar opleidingen Sociaal Pedagogische Hulpverlening aan de HvA en Jobcoaching & Trajectbegeleiding aan de Universiteit van Utrecht verder ontwikkeld op meerdere gebieden rondom coaching en ontwikkeling. Bij al haar werkzaamheden weet zij haar creatieve talenten ten volle te benutten. Zij is een pionier en een creator in hart en ziel. Nieuwe producten en diensten ontwikkelen die nog niet bestaan, is haar lust en haar leven en ze weet daarmee ook andere mensen te inspireren. Naast het geven van trainingen aan professionals op verschillende gebieden, begeleidt zij kinderen op speelse wijze in haar praktijk ‘Beeldend Talent‘.

Volg ons op Insta of op Facebook

We werken graag samen met de volgende professionals:

Astrid de Kruijff
Gezins- en kindertherapeut
Met diverse methodes kijkt Astrid wat er nodig is om ouder en kind weer in hun kracht te zetten en zelfvertrouwen op te bouwen. Soms ligt de oorzaak van de problemen dieper en moet je een stukje terug in de tijd om te achterhalen wat er aan de hand is.

Tonia Ris
BrainQ ADHD Therapeut  & Orthomoleculair Natuurgeneeskundig Therapeut
Praktijk ‘Beter door balans’  wil zoveel mogelijk mensen bewust maken van het feit dat er, naast de reguliere weg, heel veel mogelijkheden zijn om zélf een belangrijke bijdrage te leveren aan de eigen gezondheid. Jij bent jouw eigen regisseur!

Evaline Allijn
Jobcoach/ Jongerencoach
Iedereen bezit talenten die van toegevoegde waarde zijn, daar is Evaline van overtuigd. Het is haar expertise om jouw competenties, drijfveren en energie in kaart te brengen. Met jouw talenten helder in beeld maken we samen vanuit die positie een krachtig toekomstplan en kunnen we werken aan jouw groei en gedroomde toekomst!

Marja Verduin
Systeemtherapeut
Marja werkt met verschillende vormen van familie- en systeemopstellingen. De vraagstelling van de ouder of van de leerkracht staan hierin centraal. Tijdens de opstellingen krijg je inzicht in jouw patronen die normaal gesproken verborgen blijven omdat ze zich in jouw onderbewuste bevinden.

Meinke de Veer
Leerkracht/ ambulant begeleider
Meinke begeleidt peuters en kleuters met een ontwikkelingsvoorsprong.

In onze rugzak

Wij zijn dol op leren en wij hebben daardoor een volle rugzak met kennis en ervaring:

  • Rekenbootcamp®;
  • Spellingbootcamp®;
  • Project Based Learning®;
  • Taal in blokjes®;
  • Ik leer anders®;
  • Leren leren®;
  • Strong Kids®;
  • Automatiseren met FOON®;
  • De kracht van acht®;
  • (Z)AANproject®;
  • Reversie Methode®;
  • Alle teksten de baas®
  • Out-of-the-box intervisie®;
  • Kernvisie methode®;
  • Eerst bewegen, dan leren®;
  • Integrale traject begeleiding;
  • Holistische kindertherapie;
  • Loopbaanbegeleiding;
  • EFT met kinderen;
  • Kindertekeningen lezen;
  • Opstellingen;
  • Werkgeheugen training;
  • Creatieve kindercoaching.

Tarieven